Hoe belangrijk is voeding bij het trainen?

Partnerbericht

Sta jij elke week fanatiek in de sportschool te trainen? De halterbank, roeitrainer en loopband zijn dan welbekende fitnesstoestellen voor jou. Voor veel mensen is bewegen en sporten een routine in hun levensstijl. Door dit te blijven doen kun je de kwaliteit van je leven verbeteren. Niet alleen zal dit je gelukkiger maken, maar ook veel gezonder! Je zult snel merken dat je beter in je vel zit. Als sportieveling weet jij als geen ander hoe belangrijk voeding is bij het sporten.

Voldoende energie

Sporten geeft je energie, maar het vraagt ook veel energie. Als je traint verbruik je natuurlijk meer energie dan wanneer je op de bank zit. Ga jij altijd helemaal tot het gaatje? Tijdens een training heb je energie nodig om goed te kunnen presteren. Deze energie halen we uit voedsel! Sporten op een lege maag is namelijk geen pretje. Belangrijk is om vooral gezond te eten. De energie haal je uit je voeding die wordt opgeslagen. Zo heb je genoeg voorraad energie om te sporten en houd je het langer vol.

Spieropbouw

Het eten van de juiste voeding is ook van belang als jouw doel is om spieren op te bouwen. Je wordt niet alleen gespierder van zware gewichten tillen, goede voeding speelt hierbij ook een grote rol. Zorg dat je voldoende eiwitten binnen krijgt. Dit kun je bijvoorbeeld halen uit kwark, yoghurt en kipfilet.

Cardio- en krachttraining

Om spieren op te bouwen is cardio- en krachttraining een goede combinatie. Krachttraining is goed voor je spieren die je nodig hebt bij cardio. Wissel krachttoestellen dus vooral af met cardiotoestellen. Sport je thuis? Dan kun je bij fitnessdelivery.nl jouw homegym compleet maken.

Wanneer kun je het best eten

Het is duidelijk dat je goed moet eten als je sport. Maar welk tijdstip is het beste? Voor het trainen raden wij je aan om een kleine maaltijd te eten. Het kost tijd om eten te verteren, als je een grote maaltijd eet, kun je hier last van krijgen tijdens het sporten. Let er ook op dat je ruim van te voren eet, 1 à 2 uur. Vergeet tijdens het sporten niet om voldoende water te drinken! Na het sporten moet je herstellen en ook hier kan voeding je bij helpen. Voor een goed herstel van je spieren raden wij je een maaltijd aan van koolhydraten, hoogwaardige eiwitten en gezonde vetten. Ook na het sporten is drinken belangrijk om het vochtverlies aan te vullen.


Gepubliceerd: 01-11-2021

Reactie plaatsen

Naam:

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Log in en ben de eerste die kan reageren op dit nieuwsbericht.

 © Voedingswaardetabel.nl