Zet je laptoptas opzij en ga vet verbranden

Partnerbericht

De zomervakantie komt weer in zicht. En nu de terrassen open zijn en de zon begint te schijnen, krijg je vanzelf zin in de zomer. De reden waarschijnlijk dat je nu echt wil afrekenen met de laatste winter en coronakilo’s. Tijd dus om op je voeding te letten en je vetverbranding te stimuleren.

Dat alles samenhangt met wat je eet, weten we allemaal. Toch kan een extra zetje op weg naar je gewilde zomerfiguur geen kwaad. Dus ga je bewegen, want gezond eten en meer bewegen zijn dé weg naar een mooi figuur. Hardlopen is één van de sporten die je helpen in vetverbranding. Dat wil zeggen… als je het goed doet.

Hardlopen

Naast dat hardlopen goed is voor je conditie en je hart- en bloedvaten, kun je met hardlopen ook goed vet verbranden. En, niet onbelangrijk, je kunt het doen wanneer jij wil. Dat laatste is natuurlijk ook direct een valkuil. Want je moet er natuurlijk wel tijd voor maken. Plan daarom je hardloopmomentjes, zodat de dagen niet zomaar voorbij gaan zonder dat je buiten bent geweest. Zet tussen de middag even je laptoptas opzij en ga lopen. Niet alleen gezond, maar daarna ben je ook extra productief.

Langzaam beginnen en lief zijn voor je zelf

Loop niet direct letterlijk te hard van stapel. Zorg liever dat je voorzicht begint en daarna langzaam gaat bouwen. Dat is beter voor je lichaam en je houdt het hardlopen daardoor ook beter vol. Werk het liefst met een opbouwschema. Daardoor blijf je gemotiveerd en krijg je snel resultaat. Tussendoor of aan het begin je zelf verwennen met een klein cadeautje helpt ook. Denk bijvoorbeeld aan fijne nieuwe hardloopschoenen of een telefoontasje uit de tassen sale zodat je onderweg naar je favoriete muziek kunt luisteren. Geef je zelf die mooie tas cadeau als je je eerste doel hebt behaald en die gave bikini als het einddoel is bereikt.

Je hartslag

Als je gaat hardlopen om af te vallen, is het noodzakelijk je vetverbranding zo goed mogelijk te stimuleren. Dat doe je door de juiste hartslag te creëren, ook wel cardiotraining genoemd. Het is daarbij belangrijk dat je hartslag in een bepaalde zone blijf. Een hogere hartslag is niet ongezond, maar stimuleert verbranding van koolhydraten in plaats van vet.

Regelmatig en niet te snel

Het klinkt misschien raar, maar zorg dat je niet te hard loopt. Een hoog tempo zorgt er namelijk voor dat je minder snel zult afvallen. Dat hoge tempo is wel goed voor je conditie, maar juidt een rustig tempo zorgt voor de gewenste vetverbranding. Dus wil jij op het terras de show stelen met je Ted Baker tas en dat sexy strakke jurkje? Loop dan op een rustig tempo maar wel regelmatig!

Ga regelmatig hardlopen maar plan ook rust- en hersteldagen. Rustig opbouwen doe je door zo’n 2 á 3 keer per week 20 minuten te trainen waarbij je afwisselend wandelt en hardloopt. Merk je dat je het niet volhoudt, dan kun je beter een week langer op hetzelfde niveau trainen. Wil je echt afvallen dan is op termijn 3 á 4 keer per week hardlopen het meest ideaal.


Gepubliceerd: 19-05-2021

Reactie plaatsen

Naam:

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Log in en ben de eerste die kan reageren op dit nieuwsbericht.

 © Voedingswaardetabel.nl