Een health store beginnen? Let hierop!

Partnerbericht

Gezond eten is ontzettend belangrijk. Het wordt ook steeds meer een niche - zowel online als in steden zie je meer en meer health stores openen. Ook jij kunt mooi verdienen als je een health store opent, bijvoorbeeld met een winkel zonder verpakkingen, een winkel met voedingssupplementen, een winkel met moeilijk te verkrijgen voedingsmiddelen… Als je van je passie je beroep wilt maken, dan zijn er natuurlijk enkele dingen waar je op moet letten.

1 Maak een businessplan voor je voedings webwinkel

Een leuk idee is geweldig, maar om echt een goed draaiende health store te beginnen, is het belangrijk dat je een meerjarig business plan hebt. Wat is je markt en hoe ga je die markt bedienen? Wie zijn jouw klanten en wat zoeken ze? Hoe wil je groeien in de volgende jaren? Het zijn allemaal vragen waarop je een antwoord moet weten. Als je nog nooit een business plan hebt gemaakt, dan kan dit lastig zijn. Gelukkig zijn er allerlei coaches die je kunt inhuren die kritisch zullen kijken naar je plan. Met hun feedback kun je aanpassingen maken. Dit plan is echt heel erg belangrijk - als je bijvoorbeeld een kleine starterslening wilt aanvragen, dan heb je een business plan nodig.

2 Kijk wat je zelf kunt doen en wat je moet uitbesteden

Als beginnende ondernemer kan het fijn zijn om zelf enkele dingen te doen om zo kosten te vermijden. Maar sommige dingen zijn juist goed om uit te besteden. Zo is het - eens je genoeg winst draait - altijd een goed idee om een accountant in te huren die jouw papierwerk helemaal op orde brengt. Ook een semi-automatisch systeem om bijvoorbeeld je facturen mee te versturen, kan ontzettend handig zijn. Je hebt immers helemaal geen tijd om alles handmatig te doen! Het is dus een aanrader om goed in de gaten te houden wat je allemaal moet doen voor je health store, wat je graag doet en waar je goed in bent. Misschien ben je fantastisch in het assortiment verbreden en pakketjes sturen, maar heb je helemaal geen kaas gegeten van marketing. Dan kan samenwerken met een een marketing agency of freelance marketeer ideaal zijn.

3 Let op je budgetten want de voedingswereld is concurrerend

Zoals we net aan gaven: een accountant hebben is fantastisch. Hij of zij kan je ook op dingen wijzen die je misschien zelf niet zo snel opmerkt. Wie weet heb je klanten die keer op keer te laat betalen. Of misschien heb je wel een klant die helemaal niet betaalt … hier moet je rap op kunnen reageren. Zorg ervoor dat je weet wat je in zo’n geval moet doen: je klant proberen te contacteren en indien nodig een incassobureau op hen afsturen. Het bureau kan jouw case aannemen en beslissen wat ze gaan doen, denk aan beslaglegging, vordering of het faillissement aanvragen.

4 Vergeet marketing niet!

Anno 2022 is marketing ontzettend belangrijk, zowel offline als online. Online kun je veel reclame maken met apps zoals Instagram en Tik Tok, offline werken giveaways nog altijd ontzettend goed. Veel hangt af van je doelpubliek die je hebt gedefinieerd in je business plan. Is je doelpubliek jong, hip en gezond? Dan kun je bijvoorbeeld leuke TikToks maken. Wordt je (online) shop vooral bezocht door drukke moeders die gezond eten willen serveren? Dan kun je jouw marketingactiviteiten daarop sfstemmen.

Veel succes!


Gepubliceerd: 15-02-2022

Meer nieuws

Reactie plaatsen

Naam:

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Log in en ben de eerste die kan reageren op dit nieuwsbericht.

 © Voedingswaardetabel.nl