Afvallen: tips voor wat je moet doen en laten!

Advertorial

In Nederland heeft meer dan 50% van de mensen overgewicht, waarbij de zoektocht naar diëten onder deze groep logisch is. Het is echter voor een hoop mensen uitpuzzelen welk dieet nou echt werkt, want er zijn inmiddels zoveel diëten op de markt (en ze werken natuurlijk allemaal). Helaas ligt dit in de praktijk toch even iets anders.

Er zijn dieetmethodes waar je snel mee kunt afvallen, maar een hoop zijn alleen maar gemaakt om geld te verdienen.

We gaan je daarom hieronder laten zien wat er wel werkt, en hoe je met onderstaande stappen je kans op het bereiken van je ideale streefgewicht aanzienlijk zal vergroten.

Stop met diëten en verander je leefstijl

Om te beginnen zul je het rationeel moeten benaderen, en niet in een opwelling naar elk willekeurig dieet (met prachtige beloftes) moeten gaan grijpen. Het begint namelijk 99 van de 100 keer altijd bij een onjuist voedingspatroon en een overmaat aan dagelijkse calorieën. Je lichaam kan niet alles wat binnenkomt verbranden en slaat calorieoverschotten op als lichaamsvet waarmee in sommige gevallen uiteindelijk overgewicht kan worden ontwikkeld.

Je zult het bij de wortel moeten aanpakken en het voedingspatroon moeten veranderen. Bij diëten wordt er vaak een “tijdelijke” aanpassing of wondermiddel gebruikt om je te laten afvallen …maar zo werkt het dus niet. Hiermee worden dan ook flink wat diëten in een keer tamelijk overbodig.

Ga dus na wat je op een dag eet en hoeveel (ook drinken natuurlijk). Hiermee bereik je namelijk al behoorlijk wat inzicht over de huidige stand van zaken. Je kunt dan vervolgens ook gericht actie ondernemen. We geven je hieronder een aantal tips die je hiermee verder kunnen helpen.

7 tips waarmee je snel kan afvallen

Met onderstaande stappen ben je een heel eind op weg naar een gezondere leefstijl, krijg je meer energie en een hogere vetverbranding om te helpen die overbodige kilo´s lichaamsvet snel kwijt te kunnen raken.

1. Start er mee
Het belangrijkste is om er gelijk mee te beginnen, denk dus niet van “ik ga er volgende week mee starten of iets in die geest” maar begin vandaag. De tijd van excuses is zo voorbij. En maak een plan waar je jezelf ook aan gaat houden.

De eerste stap zal voor sommige mensen gemakkelijk genomen kunnen worden, maar voor anderen een radicale verandering van leefstijl betekenen. Zorg ervoor dat je die nieuwe leefstijl omarmt, want je gaat er veel voordelen van ervaren. Je vetverbranding gaat omhoog, algehele gezondheid verbetert en je zult ook stralender door het leven gaan.

Verdiep jezelf in hoe gezond afvallen werkt en met welke voeding je dit snel en verantwoord kunt doen.

2. Consumeer alle macronutriënten
Het is een misvatting dat je een van de macronutriënten (koolhydraten, eiwitten en ook vetten) compleet zou moeten schrappen, wil je succesvol gaan afvallen. Bij veel mensen is namelijk de eerste gedachte vet drastisch te minderen, omdat ze de meeste calorieën per gram bevatten. Verder gaat dit gepaard met het idee dat je van vet eten ook lichaamsvet zal opslaan en dat is niet helemaal waar.

Vetten zijn namelijk heel belangrijk voor je lichaam, probeer hierbij wel de gezonde vetten uit natuurlijk bronnen binnen te krijgen. En zorg ervoor dat je een gevarieerd voedingspatroon hanteert, en dus niet alleen maar vetten. Je kunt dus met vet eten prima de vetverbranding verhogen.

Je kunt ook de eiwitinname iets verhogen, zeker wanneer je veel aan sport (krachttrainingen) doet. Het zijn namelijk de bouwstenen van je lichaam. Bij koolhydraten kies je meer voor complexe varianten en probeer je suikers zoveel mogelijk uit je voeding te verwijderen.

3. Onbewerkte producten eten
Je kunt hiervoor een vrij simpele regel hanteren, en dat is meer onbewerkte voeding eten, zoals groente, fruit (beperkt) of nootjes. Ga wel altijd voor producten waar dus niks of weinig aan is toegevoegd. Het eten van nootjes uit de supermarkt die in een verpakking zitten, of chocolade bevatten zijn dus bij voorkeur niet de soort die je zou moeten kopen.

Het beste haal je ze van de markt of in een speciaalzaak waar deze vers of zelfs rauw gehaald kunnen worden zonder toegevoegde stoffen bv. suikers.

Verder kun je ook prima vis, kip of vlees eten en kies gezonde vetten of oliën om eten in te bakken.

4. Meer water drinken
Je doet er ook verstandig aan meer water te drinken. Het advies is dagelijks 2 liter water te drinken en het is naast heel gezond voor je, ook een katalysator die je vetverbranding kan verhogen. Verder is het de beste dorstlesser, heerlijk koud of met een schijfje citroen en reinigt het je lichaam.

Wat drinken kan er dus ook voor zorgen dat je vetverbranding verhoogd wordt. Het heeft ook te maken met andere dranken die je nu hoogstwaarschijnlijk (niet iedereen maar sommige mensen natuurlijk wel) drinkt. Je kunt hierbij denken aan cola, frisdranken, energydrinks, sap uit pak, andere zoete drankjes welke in feite ook een grote rol spelen voor je vetverbranding.

In veel van deze andere dranken zit namelijk suiker, en die zorgt er juist voor dat je meer aankomt en de vetverbranding wordt verhindert.

5. Gebruik het koolhydraatarm dieet principe
Leer hoe koolhydraatarm eten werkt, en hoe je metabolisme kan worden verhoogd door met deze methode aan de slag te gaan.

6. Lichaamsbeweging en sporten
Je kunt ook gaan sporten en doe meer aan lichaamsbeweging, hiermee verbrand je ook veel meer calorieën.

7. Ontspanning en genieten
Zo af en toe relaxen, genieten en veel lachen heeft ook een positief effect op je vetverbranding.

Slotwoord

Volg deze tips (ook al zijn het algemene richtlijnen) en je zal absoluut de vetverbranding omhoog boosten, tevens een gezondere leefstijl krijgen en stralender door het leven bewegen …zet hem op!


Gepubliceerd: 02-04-2020

Reactie plaatsen

Naam:
Er zijn nog geen reacties geplaatst. Log in en ben de eerste die kan reageren op dit nieuwsbericht.

 © Voedingswaardetabel.nl