Hoe organiseer je een caloriearme barbecue

Advertorial

Het feit dat je een dieet volgt hoeft niet te zeggen, dat je geen barbecue kunt organiseren voor de hele buurt! Er zijn tal van heerlijke caloriearme barbecue recepten te vinden, waarvan we een aantal in dit artikel op een rijtje zetten. Kies je ervoor om de barbecue zelf te organiseren, of schakel je hiervoor een professionele partij in? Het kan bijvoorbeeld interessant zijn om voor het A-Z bbq pakket te kiezen. In dit pakket vind je alles voor een geslaagde avond barbecueën, waarbij rekening gehouden wordt met een dieet!

Pas op met het gebruik van sauzen

Een A tot Z een barbecue laten organiseren door een externe partij betekent vaak ook, dat er sauzen worden meegeleverd. Juist in deze sauzen kunnen veel calorieën zitten. Informeer bij de aanbieder van het pakket, waarmee de sauzen bereid zijn en wat dit betekent voor het aantal calorieën. Door de saus te laten staan of hier wat minder van te nemen, zul je relatief weinig calorieën binnenkrijgen. Het vlees of de groente die je op de barbecue legt zou je immers ook zonder de barbecue gegeten hebben!

Tip: met name in kruidenboter zitten veel calorieën. Wist je dat je deze kruidenboter ook zelf kunt maken? Wat halvarine, peterselie, knoflook, peper, zout, Italiaanse kruiden, cayennepeper en oregano zijn al voldoende. Op internet vind je het volledige recept voor een zelfgemaakte kruidenboter.

Kies voor verschillende stukjes geroosterde groente

Wanneer je zo min mogelijk calorieën binnen wilt krijgen, is het verstandig om met name groenten te roosteren. Denk bijvoorbeeld aan kleine stukjes paprika of bijvoorbeeld courgette. Niet alleen zitten er relatief weinig calorieën in deze groenten. Ook zitten ze boordevol met vitamines! De geroosterde smaak die deze groenten krijgen op de barbecue valt bij veel mensen in de smaak.

Een alternatief voor paprika en courgette is het bereiden van een gepofte aardappel, welke je in folie inpakt. Leg het pakketje een tijdje op de barbecue en geniet van de fijne smaak, die de aardappel dan heeft!

Laat het toetje staan bij de barbecue

Vaak wordt een avondje barbecueën afgesloten met een toetje. Denk aan een schaaltje ijs, een lekker dessert wijntje of een likeurtje. Om je dieet te blijven volgen is het verstandig om het toetje te laten staan. In toetjes zitten vaak onnodig veel calorieën en suikers. Iets wat niet past bij de rest van je maaltijd, als je de eerder gegeven tips volgt. Kun jij het lekkere toetje weerstaan?


Gepubliceerd: 29-05-2020

Reactie plaatsen

Naam:
Er zijn nog geen reacties geplaatst. Log in en ben de eerste die kan reageren op dit nieuwsbericht.

 © Voedingswaardetabel.nl