Het 16/8 dieet uitgelegd

Intermittent fasting is momenteel een populaire manier om af te vallen. Hiervan zijn meerdere vormen, maar het populairste type is het 16/8 dieet. Hierbij vast je 16 uur per dag, terwijl je de resterende 8 uren wel gewoon eet. Dit dieet heeft verscheidene voordelen, net zoals het vervangen van remblokken. Mocht jouw auto dit nodig hebben, dan kun je een kijken nemen in de catalogus AUTODOC.nl.

De voordelen van het 16/8 dieet zouden meer opwegen tegen de nadelen, waardoor je met dit dieet meer resultaat kunt behalen dan met andere manieren op het gebied van afvallen. Toch is het 16/8 dieet voor veel mensen nog niet helemaal duidelijk. Eigenlijk best logisch, want het is niet een vetrijk of een koolhydraatarm dieet waarbij precies duidelijk is wat de bedoeling is. Doordat het 16/8 dieet ook regelmatig het 8 uur dieet genoemd wordt, wordt het eigenlijk nog onduidelijker. Het gaat er natuurlijk niet om op welk tijdstip je eet, het gaat erom gedurende welke periode je eet.

Je hebt namelijk een bepaald eetvenster waarbinnen je wel of niet eet. Het meest toegepaste eetvenster is dat je begint te eten om 12.00h ‘s-middags tot 8.00 h ‘s-avonds en dan tot de volgende dag 12.00 uur niets. Bij het 16/8 dieet eet je dus binnen een periode van 8 uren je calorieën, waarna je de rest van de dag helemaal niets eet. Alhoewel dit zwaar klinkt, valt het eigenlijk best mee. Het meeste van het vasten doe je namelijk in je slaap. Doordat het zo effectief is en relatief eenvoudig aom te volgen, is het 8 uur dieet erg populair geworden om af te vallen.

Je hebt namelijk een bepaald eetvenster waarbinnen je wel of niet eet. Het meest toegepaste eetvenster is dat je begint te eten om 12.00h ‘s-middags tot 8.00 h ‘s-avonds en dan tot de volgende dag 12.00 uur niets. Bij het 16/8 dieet eet je dus binnen een periode van 8 uren je calorieën, waarna je de rest van de dag helemaal niets eet. Alhoewel dit zwaar klinkt, valt het eigenlijk best mee. Het meeste van het vasten doe je namelijk in je slaap. Doordat het zo effectief is en relatief eenvoudig aom te volgen, is het 8 uur dieet erg populair geworden om af te vallen.

Dit type dieet is dus onderdeel van intermittent fasting. Als men iets zegt over dit onderwerp, dan zal het 9 van de 10 keer toch wel gaan over het 16/8 dieet. Alsnog is het handig om wat meer te weten over intermittent fasting. Het belangrijkste om te weten is dat het stiekem helemaal geen dieet is. Het focust zich namelijk niet op wat je mag eten, maar puur op wanneer je eet. Hierbij is het natuurlijk de bedoeling dat je veel langer ‘niet eet’ dan dat je ‘wel eet’, zoals bij het 16/ 8 uur dieet het geval is. Je kunt het afvallen versnellen bij dit dieet door kwalitatief goed te eten, waarbij ook een licht calorietekort kan helpen.


Gepubliceerd: 27-01-2020

Reactie plaatsen

Naam:
Er zijn nog geen reacties geplaatst. Log in en ben de eerste die kan reageren op dit nieuwsbericht.
 © Voedingswaardetabel.nl